Strategic advise: Nieuwsbriefblunders deel 10: de flyer

In een eerdere aflevering van ‘nieuwsbriefblunders’ schreef ik al over het digitale ansichtkaartje zonder afgestemde boodschap. E-mailings zonder ‘speciaal voor jou’-gevoel… tja… wat moet je daar als lezer nog mee?

Maar wat mij ook stoort is het gebrek aan toepassing van nieuwe technologie. Geen gebruik van de database, daar ben ik al vaak over gestruikeld. Maar soms mis ik gewoon… beeld, geluid, klikbaarheid.

Vandaag ontving ik de nieuwsbrief van Erick E, de bekende DJ (sinds de jaren 80 alweer, jongens we worden oud). En wat krijg ik van hem? Een flyer!

Nieuwsbriefblunders deel 10: de flyer
(Erick E’s flyer-e-mailing. Screendump.)

Spontaan zakt de moed me in de schoenen. Er is nog nét een knop te vinden om je gegevens aan te passen, maar dat wil ik allemaal niet! Ik wil plaatjes, muziekfragmenten, foto’s, links en dingen die me uitnodigen om op te klikken! En om meteen een kaartje te kopen. Wat een gemiste kans. Als er nou één branche is waar je lekker kunt freaken met web2.0 (en 3.0) mogelijkheden dan is het de muziek…

Online aanwezig zijn schept verwachtingen en verplichtingen

Een kort moment bedenk ik me nog dat het wellicht een grapje is. Een over-the-top ‘back to the nineties’ inkoppertje van een doorgewinterde internerd. Maar nee. Na een kort bezoekje aan Ericks website weet ik genoeg. ‘Recente’ artikelen uit 2006. Zelfs de links in zijn artikelen zijn niet aanklikbaar. En ook de Addicted site herinnert me eigenlijk alleen aan de jaren 90.

Erick… dit kan béter!