Strategic advise: Nieuwsbriefblunders deel 13: openingszin is gericht aan… ?

Een goede openingszin schrijven is een vak apart. Vandaag ontving ik een voorbeeldje van hoe van mij niet hoeft. Vol enthousiasme begin je te lezen: “Speciaal voor…” jou (ikke dus)? onze nieuwsbrieflezers? trouwe abonnees? enthousiaste gasten?

Nee. “Speciaal voor het dagblad Spits hebben wij wederom acht voordelige arrangementen samengesteld…” Huh?!? Pas als ik verder lees, blijkt dat de boodschap tóch voor mij is.

Joh! Kom daar dan mee binnen!

Nieuwsbriefblunders deel 13: openingszin is gericht aan… ?
(Hotelmoment openingszin. Screendump.)

Heb je ‘m trouwens al gezien? Daar is ie weer hoor, de witte tekst in het witte vlak. (Bij ‘Kunt u deze nieuwsbrief niet goed lezen? Bekijk de online versie’ Bovenin.)