Strategic advise: Nieuwsbriefblunders deel 3: een online drukwerkje

Nieuwsbriefblunders deel 3: een online drukwerkje
(Screendump. Klik om te vergroten.)

Hm… het is niet mijn bedoeling om hier elke keer oud-klanten aan de schandpaal te nagelen. Maar in de vele e-nieuwsbrieven die ik verzamel viel helaas deze van Maison de Bonneterie me op.

Rond 1 januari word menig mailbox overspoeld met nietszeggende ‘gelukkig nieuwjaar’-mailtjes. Wat dan helpt is iets eigens melden. Je wilt tenslotte opvallen en gelezen worden.

Helaas ontbreekt daar bij de e-mailing van MdB elk spoor van. “Gelukkig nieuwjaar + er is uitverkoop.” Tja… Deze ‘nieuwsbrief’ heeft (al maanden trouwens) nog het meest weg van een ansichtkaartje. Zonder achterkant, welteverstaan.

Deze nieuwsbrief kan beter

Een aanhef, een afzender, een boodschap die een ‘speciaal voor jou’-gevoel geeft en als ‘t aan mij ligt… graag ook nog een beetje inhoud. Bij een modehuis zijn heus wel wat voorbeelden van kledingmerken in de nieuwsbrief te zetten. Die dan weer verder te bekijken zijn op de website. Bijvoorbeeld.

Een stapje verder…? Dan zou je de gegevens van de priority kaart (klantenkaart) kunnen koppelen aan de nieuwsbrief en zo met een afgestemde aanbieding kunnen komen. Iemand die veel herenkleding heeft gekocht op iets uit dat assortiment wijzen. Dat ís haalbaar. Gewoon een kwestie van slim datastromen aan elkaar knopen.

Voor mails als dit is er maar 1 mogelijkheid om op te klikken: de delete-knop.