Strategic advise: Nieuwsbriefblunders deel 7: slordig

Hoewel ik eigenlijk over Musiqlub niet te hard wil oordelen (ze zijn nog erg nieuw en leren alles met vallen en opstaan, bovendien vind ik het een goed initiatief) haal ik dit voorbeeld erbij omdat zij zéker niet de enige zijn die dit soort fouten maken.

Nieuwsbriefblunders deel 7: slordig
(Screendump, klik om te vergroten.)

Allereerst is er natuurlijk veel aan te merken op de tekst. Hoofdletters te veel en te weinig, spaties, vertiepingen… dat zijn dingen die je kunt voorkomen door gewoon iemand anders even de tekst na te laten lezen voordat de nieuwsbrief verstuurd wordt. Jammer!  

Waar komt de keuze voor dit design vandaan?

De huisstijl, die best leuk is om naar te kijken, komt in de nieuwsbrief niet goed naar voren. Ik begrijp helemaal niet waar dat ‘second life’-achtige poppetje vandaan komt – het verband met de inhoud is ook ver te zoeken. Ook snap ik die blauwe header niet. Je moet onnodig scrollen om bij de boodschap te komen.

Opnieuw tref ik hier een eerder vermelde nieuwsbriefblunder in: de tekst als zoekplaatje, op de afbeelding kun je ‘m niet zien, maar helemaal onderaan de nieuwsbrief moest ik erg lang zoeken naar de knop om af te melden. Oude bekende: witte tekst op witte ondergrond.

(Niet dat ik me afmeld hoor, ik volg deze qlub met belangstelling, ze doen online leuk werk.)